طرز تهیه کباب چنجه

طرز تهیه کباب چنجه , کباب چنجه با کیوی , کباب چنجه نرم , kabab chenjeh , ;fhf k i

کباب چنجه یکی از کباب های اصیل و قدیمی ایرانی است که در گذشته به صورت سنتی با گوشت گوسفند طبخ می شده است. البته امروزه این کباب را با گوشت گوساله هم طبخ می کنند. اگر می خواهید کباب چنجه شما ترد و لذیذ شود حتما از گوشت گوسفندی استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب چنجه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب چنجه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم کباب چنجه

  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • لیمو ترش ۲ عدد
  • ماست ۲۰۰ گرم
  • دنبه گوسفند ۲۰۰ گرم
  • فیله گوسفند ۱ کیلوگرم
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی


طرز تهیه کباب چنجه

ابتدا فیله گوسفند را میشوییم و روی تخته آشپزخانه قرار میدهیم و با چاقو به اندازه های یکسان برش میزنیم.(این یک اندازه بودن باعث میشود که در هنگام کباب کردن همزمان چنجه ها با هم کباب شوند.)سپس در کاسه ای بزرگ تکه گوشت های برش زده را میریزیم.

پیازها را پوست میگیریم و میشوییم و ریز رنده میکنیم و آب آن را کاملا میگیریم و به کاسه پر از گوشت اضافه میکنیم و باقیمانده پیاز را دور میریزیم.لیموها را نیز میشوییم و نصف میکنیم و با دست خوب آب آنها را میگیریم و تخمه های آن را خارج میکنیم

و به همراه ماست به مواد کاسه می افزاییم و نمک،فلفل و روغن زیتون را نیز به مواد اضافه میکنیم و مواد را خوب زیر و رو میکنیم تا کاملا تکه گوشت ها با مواد مخلوط شوند،بعد روی کاسه را سلفون میکشیم و به مدت ۶ ساعت فرصت میدهیم تا در داخل یخچال تکه گوشت ها خوب طعم دار شوند.

پس از گذشت ۶ ساعت کاسه را از داخل یخچال خارج می کنیم سپس قطعات گوشت را روی تخته آشپزخانه می گذاریم و با پشت چاقو چند ضربه روی دو طرف تکه گوشت ها می زنیم تا کمی تخت شوند سپس آنها را به آرامی سیخ می کنیم

(در هر سیخ ۱الی ۲ تکه دنبه نیز مابین گوشت ها میگذاریم و سیخ میکنیم،چون هر چه دمبه های بین گوشت ها بیشتر باشد کباب لذیذ تری خواهید داشت)زغال را آماده میکنیم و سیخ ها را روی حرارت قرار میدهیم تا کباب شوند دقت کنید حرارت زغال زیاد نباشد

چون باعث خشک شدن چنجه ها میشود.اگر گوشت ها مدت زیادی در یخچال بوده باشند اصلا نیاز به کباب کردن طولانی مدت نیست و زود کبابی میشوند.شما میتوانید پس از کباب کردن چنجه ها چند سیخ گوجه فرنگی نیز کباب کنید و با نان و یا پلو سرو کنید. نوش جان!


منبع: پارسی‌دی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تمامی حقوق برای هلوکوک محفوظ است . طراحی قالب : نقل بلاگ