طرز تهیه لیموناد نعنایی

لیموناد نعنایی

لیموناد نعنایی از جمله نوشیدنی است که حاوی ویتامین C فراوان می باشد. این نوشیدنی برای سلامتی بدن، بسیار مفید است. تازه بودن نعنا و لیمو در خوشمزه تر شدن این نوشیدنی بسیار موثر است.


برای تهیه نوشیدنی لیموناد نعنایی ابتدا باید شربت لیمو و نعنا تهیه شود. به همین منظور ابتدا طرز تهیه 2.5 پیمانه شربت لیمو و نعنا توضیح داده می شود.


طرز تهیه شربت لیمو و نعنا:

ابتدا آب و شکر و پوست لیمو را درون قابلمه ایی ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و اجازه دهید به جوش آید. این مخلوط را تا جایی که مطمئن شوید شکر آن حل شده، هم زنید و سپس از روی حرارت برداشته و نعنا را به آن اضافه کنید و هم زنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. پس از مطمئن شدن از ترکیب شدن مواد، درب ظرف را بسته و به مدت 1 ساعت اجازه دهید تا در دمای محیط اتاق بماند. سپس مایع را از توری عبور داده تا قسمت های جامد از مایع جدا شود. شربت لیمو و نعنا آماده است. این شربت را می توانید به مدت 5 روز در ظرفی در بسته درون یحچال نگهداری و استفاده کنید.


مواد لازم لیموناد نعنایی:

1- شربت لیمو و نعنا (طرز تهیه در بالای همین مطلب): 2 پیمانه

2- آب سرد : 2 پیمانه

3- یخ : 2 پیمانه به صورت خرد شده

4- آب لیمو تازه : 1 پیمانه به علاوه 1/4 پیمانه


طرز تهیه لیموناد نعنایی:

مواد را با هم خوب ترکیب کرده و درون پارچی بریزید. شربت لیموناد نعنایی آماده است. لیموناد را می توانید به عنوان نوشیدنی سرد و بسیار پر طرفدار در روزای گرم سال در مهمانی ها سرو نمایید.


منبع: آرگا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تمامی حقوق برای هلوکوک محفوظ است . طراحی قالب : نقل بلاگ