طرز تهیه حلوا عسلی

طرز تهیه حلوا عسلی مازندران , حلوا عسلی ارومیه شکلاتی , xvc jidi pg h usgd

حلوا عسلی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و بسیار مجلسی ایرانی است که می توانید در مجالس خود آنرا جایگزین حلوای معمولی آرد گندم کنید. این حلوا به دلیل استفاده از عسل علاوه بر طعم عالی دارای ارزش غذایی بالاتری نسبت به حلوای معمولی می باشد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر حلوا عسلی تهیه کنید.

مواد لازم حلوا عسلی

  • کره ۸۰ گرم
  • آرد گندم ۱ پیمانه
  • عسل نصف پیمانه
  • پودر هل ¼ قاشق سوپخوری
  • روغن جامد ۲ قاشق سوپخوری
  • پودر نارگیل و مغز گردو به اندازه کافی


طرز تهیه حلوا عسلی

برای تهیه حلوای عسلی مجلسی ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم و آرد گندم را دو مرتبه الک می کنیم تا صاف و یکدست شود. در ادامه آرد گندم را در یک کاسه مناسب می ریزیم و کره را به آن اضافه می کنیم و با دست آن ها را مخلوط می کنیم

و با همزن به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا شبیه خمیر مواد نرم و سبک شود.سپس در تابه یا قابلمه ای استیل عسل را می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و به مدت ۱۵ دقیقه با قاشق چوبی آرام عسل را هم می زنیم.

(دقت باید کرد حرارت نباید زیاد باشد چون باعث جوشیدن عسل می شود) و روغن جامد را به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم و به آن خمیر نرم را می افزاییم و با هم خوب هم می زنیم

و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه مواد خوب بپزد.بعد تابه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می‌دهیم تا حلوا عسلی خنک شود و در ظرف مورد نظر می ریزیم و روی آن را با پودر ناگیل و مغز گردو تزئین می کنیم. نوش جان!


منبع: پارسی‌دی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تمامی حقوق برای هلوکوک محفوظ است . طراحی قالب : نقل بلاگ