نارنگی و تاثیر آن بر خواب شبانه

شب ها نارنگی بخورید تا خوب بخوابید

یک کارشناس تغذیه معتقد است، مصرف مرکبات پاییزی سیستم ایمنی بدن را تقویت و دوران ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

یک کارشناس تغذیه معتقد است، مصرف مرکبات پاییزی سیستم ایمنی بدن را تقویت و دوران ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

به گزارش هلوکوک، مریم شیرمستی در گفت‌وگویی، با بیان این مطلب گفت: از آنجایی‌که در فصل پاییز و با شروع سرما احتمال ابتلا به سرماخوردگی بیشتر می‌شود مرکبات خصوصا نارنگی و پرتقال به دلیل محتوای بالای ویتامین C سیستم ایمنی بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی تقویت می‌کند.

وی افزود: ویتامین C همچنین به شادابی پوست و تحمل بهتر سرما هم کمک می‌کند.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه آنتی‌اکسیدان موجود در مرکبات نیز خواص ضد سرطانی دارد، خاطرنشان کرد: رنگدانه نارنجی موجود در پوست مرکبات نیز می‌تواند از انواع سرطان‌های دستگاه گوارش، سرطان سینه و پروستات پیشگیری کند.

شیرمستی معتقد است فیبر محلول موجود در مرکبات پاییزی نیز نقش به‌سزایی در کاهش کلسترول، تری گلیسرید و اسید اوریک بدن دارد.

وی با تاکید بر اینکه هر یک از میوه‌های پاییزه برای زمانی خاص از ساعت شبانه روز توصیه می‌شوند، یادآوری کرد: برم موجود در نارنگی آرامش‌بخش است و به همین دلیل مصرف آن برای وعده بعد از شام و قبل از خواب توصیه می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز یک خواب راحت باشد.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: مصرف پرتقال برای طول روز و مصرف گریپ‌فروت نیز برای کاهش فشار خون توصیه می‌شود.

شیرمستی به افراد مبتلا به دیابت هم یادآوری کرد در طول روز تنها از سه عدد مرکبات استفاده کنند.

وی در ادامه انار را از دیگر میوه‌های مفید فصل پاییز دانست که رندانه‌های قرمز موجود در آن بسیار برای سلامتی مفید است و به علاوه این میوه نقش به‌سزایی در تصفیه کبد، کاهش رقت خون و پیشگیری از سرطان دارد.

به گفته این کارشناس تغذیه انار منبع خوبی از پتاسیم است که در تنظیم فشار خون نقش دارد و به علاوه دانه‌های سفید وسط آن در کاهش کلسترول و تری گلیسرید و پیشگیری از یبوست موثر است.

شیرمستی ادامه داد: برای افراد سفید پوست که طبع سرد دارند توصیه می‌شود در مصرف انار زیاده‌روی نکنند، زیرا باعث سوء‌هاضمه و نفخ در آنها خواهد شد و البته بهتر است این میوه را به همراه گلاب و گلپر استفاده کنند.

وی گفت: مصرف انار برای افرادی که زخم معده و التهاب و ورم روده دارند توصیه نمی‌شود.

این کارشناس تغذیه مصرف آب انار تازه را برای بهبود رشد و تقویت سیستم ایمنی افرادی که در سن رشد قرار دارند، موثر دانست.

منبع: ایسنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تمامی حقوق برای هلوکوک محفوظ است . طراحی قالب : نقل بلاگ