طرز تهیه کباب ملکه

طرز تهیه کباب ملکه تابه ای , دستور پخت کباب ملکه , xvc jidi fhf lg i

کباب ملکه یکی از انواع کباب های نوین ایرانی است که به عنوان یک فینگر فود شناخته می شود. این کباب خوشمزه از گوشت چرخ کرده و سبزیجات تهیه می شود که می توانید از آن به عنوان پیش غذا هم استفاده کنید.

در تهیه این کباب دست شما کاملا باز است و می توانید از سبزیجات متنوعی استفاده کنید. در این دستور ما از سیب زمینی ، بادمجان و هویج استفاده کرده ایم. در صورت تمایل می توانید از کدو سبز ، گوجه فرنگی و … استفاده کنید.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب ملکه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم کباب ملکه

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • هویج بزرگ ۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • بادمجان قلمی ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی


طرز تهیه کباب ملکه

برای تهیه کباب ملکه ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. در ادامه فلفل دلمه ای را هم رنده کنید و به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه و آرد نخودچی به کاسه اضافه کنید.

مواد را باید مانند مایه کباب کوبیده خوب ورز دهید تا یکدست و منسجم شوند. پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید یک سلفون روی کاسه بکشید و  آنرا به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا چسبندگی مواد بیشتر شود.

پس از گذشت ۱ ساعت مایه کباب را از یخچال خارج کنید. یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد از مایه کباب برداید و مانند کوکو به صورت گرد داخل روغن بیندازید تا سرخ شود.


در این مرحله اگر از یک قالب گرد استفاده کنید در پایان کار ، کباب شما زیباتر خواهد شد. به همین ترتیب تمام مایه کباب را سرخ کنید و کنار بگذارید. در مرحله باید باید سبزیجات را سرخ کنید. برای این منظور بادمجان ، هویج و سیب زمینی را به صورت حلقه ای خرد کنید.

اگر در مرحله قبل از قالب استفاده کرده اید ، سبزیجات را هم می توانید با قالب به صورت کاملا گرد برش بزنید. در ادامه بادمجان ، سیب زمینی و هویج حلقه ای را در یک تابه مناسب با مقدار کمی روغن تفت دهید تا سرخ شوند.

پس از اینکه کار سرخ کردن سبزیجات تمام شد ، به ترتیب یک حلقه هویج ، سیب زمینی ، یک تکه کباب و یک حلقه بادمجان روی هم قرار دهید و یک خلال دندان از وسط شان رد کنید تا ثابت شوند. در بالای هر خلال دندان هم می توانید یک زیتون اضافه کنید.


منبع: پارسی‌دی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تمامی حقوق برای هلوکوک محفوظ است . طراحی قالب : نقل بلاگ